onsdag 15 februari 2012

En fasans dag...

Var det förr om åren. Den 15:e skulle deklarationen vara inlämnad. Tänk vad mycket tankemöda det gick åt för att hitta på avdrag, cykelslitage för arbetsresor, arbetskor och arbetskläder. Minsta lilla avdrag var viktigt. Om de var riktiga var inte så noga. Kunde man lura skattmasen på nån krona så...
    Därmed är  vi inne på dagens egentliga ämne. Lurendrejeri. Vilket ord förresten, dreja har väl inte med lura att göra? Ett   drejeri är väl ett annat namn på keramikateljé... ska fråga min sambo, hon vet!  Nu kom jag av mig..,

Jo  så här var det. Jag läste nyligen om en kille i Strängnäs, tror jag, som blivit lurad av sin terapeut att låna henne 700000 kr. Nu är ho försvunnen. En annan kille blev blåst på 200000, hans föräldrar bistod med lika mycket. Killens  f.d nätdejt behövde pengar till en operation, hon hade fått cancer. Hur du får man vara?
    I går kunde man läsa om folk som gått på bluffen med hälsopreparat. En trodde t.o.m att ett plåster skulle göra  henne gladare !!!  
   Varje år - nästan- kommer det rapporter om liknade bantnings och hälsopreparat som ska förändra folks liv. Och vikt. Att de inte lär sig! Inte blir det bättre av att tidningar annonserar om siare, astrologer och  om magnetarmband, sulor med punkter som påverkar kroppens olika organ.   Ja,ja, så länge det finns människor som vill bli lurade, så länge finns det  några som tjänar pengar på idiotin.
   Vill man gå ner i vikt och må bra finns bara en sak att göra: äta med måtta av allt, skippa LCHF, Atkins och allt var det heter. En varierad kost är bäst. Då menar jag inte att skära korven på längden ena dan och på tvären nästa....

    En annan som är bra på att luras är Reinfeldt , jag kan inte låta bli... Hans och Borgs snack om arbetslinjen är ju en enda stor bluff. Sedan 2006 har långtidsarbetslösheten gått upp med 143% !  bara för att ta ett exempel. Läs ledaren i Aftonbladet 15/2.   Konstigt att M fortfarande har höga siffror, men det är väl få i den här gruppen av arbetslösa som röstar på M. Om de gör det: långnäsa på er!!
  Slut för i dag, tack för i dag, som vi sa i skolan.

Inga kommentarer: