måndag 16 maj 2011

Tisdag morgon och mitt huvud känns inte tungt...

I går gjorde jag en arbetsdag igen, ska lära upp en ny kille på mitt gamla jobb.3 dar denna vecka och 2 1/2-dagar nästa vecka  + 1 heldag som postassistent.  Man är tydligen oumbärlig.... :-)
  I helgen var det omval i väst-Sverige, landstingsval. M backade och genast kom en lokal förmåga (nåja..) och anklagade S för att vara ojusta. Så typiskt! Som om inte de -moderaterna- kört med smutskastning och lögner ?
       Nu lär väl inte utgången av det här valet ska a landet i grundvalarna precis, mer oroväckande är att det finns de som röstar på SD.    Det räcker väl med att Finland slog Tre öre.... f´låt Kronor i finalen i hockey- VM.... men vi kom före dem i Eurovision song contest. Som om det skulle ha någon betydelse! Enligt vissa tidningar så har det tydligen det. Men man vill väl hävda sig som småpojkar plägar göra : min pappa är starkare än din, o.s.v
   Styrka, ja det lär jag behöva lite av. I vår bostadsrättsförening har det bildats en trädgårdsgrupp där jag är med. Det finns en hel del gemensamma utrymmen som vi ska städa upp, rensa rabatter, ta bort ruttna lekplatsutrustningar- sandlådor t.ex. Mycket har blivit eftersatt genom åren, men nu ska det fixas. Ja, även det vanliga löpande underhållet av våra bostäder givetvis. Mycket kommer att göras på fixardagen då då många ställer upp och städar, byter takpannor, rensar hängrännor och mycket annat.   Det är viktigt att sådant görs, det höjer värdet på våra bostäder och ger ett prydligt intryck överlag,samt att vi all förhoppningsvis känner ansvar och trivs bra och vill bo kvar. Vi tänker göra det i alla fall !
  I  vårt område, Söderby, ska det också byggas 3 fristående hus på vår "allmänning" vid busshållplatsen. Inte får de mycket till tomt inte. Som tur är går bussrna bara 1 gång i halvtimmen, utom mellan 5.30 och 9.00, då går den oftare. Men bara åt ena hållet.   Husen ska vara klara till årsskiftet. Ska bli intressant att följa bygget!
   Nej nu får det vara bra för i dag, klockan är 06.15 och jag ska ta en längre promenad till bussen i den klara morgonluften.     pennfakatren@hotmail..se

Inga kommentarer: