lördag 21 maj 2011

Rapport från en skurhink...

Ja, förlåt stölden Maja Ekelöf, men det är sant. Idag har jag och min sambo skurat bastun och delar av tvättstugan på städ och fixardagen i vår förening. Det fick räcka så idag, jag har ju tidigare i veckan-senast i går- rensat ogräs och kört ut grus, 4 skottkärror fulla. Men det finns mer att göra, får bli till veckan. Måndag och tisdag 1/2 dag och på torsdag heldag på gamla jobbet. Skönt med omväxling, men i måttliga doser. Är man panchis, så är man...
  Vad har för övrigt hänt som är värt att notera ?  Ja kungen förstås, han borde nog kallas för Carl den sexande Gustaf...   Man önskar att man var en liten mus i sovrummet på Drottningholm...Silvia har nog en del att säga när hon kommer hem från Brasilien. Varit på plastfabriken igen, månne ??
  Så har MP fått  nya brå.. språkrör. Ska bli intressant att följa  dem. Valtersson får väl fortsätta med sina taxiresor. Men jag kommer att sakna Erikssons sävliga kommentarer. Han sa väl inte så mycket. Men det tog tid att säga det... Det påminner om flickan som pratade så sakta så att innan hon hann säga att hon inte var en sån flicka , så var hon det...
  Nä, mina vänner - och ni andra- nu ska vi starta grillen och äta lite gott. Gör det ni också!
  Ha en skön helg alla ni där ute. Tänk på att det är mors dag den 22 maj!

Inga kommentarer: