torsdag 19 januari 2012

Tycka torsdag trist...

Ja, inte bara torsdagen vädret är trist, grått och  svårt säga hur det blir dagen efter. Lite grann som sossarnas politik. Juholt vinglar hit och dit, verkar följa med vinden hur de än blåser. Undrar hur länge han står pall ?
    Men det är inte bara hans fel. En stor skuld har valberedningen. Minns någon Berit Andnor, ordföranden? Vart tog hon vägen efter valet av Juholt? Lika osynlig som en, ja jag vet inte vad. Och Göran Johansson, han var också med i valberedningen. Jag har alltid uppfattad honom som en stark och rättfram politiker. Men han räckte nog bara till i Göteborg... Att Mona håller sig undan kan man förstå, det var ju där raset började, tänk på valsamarbetet med MP o V...
    Vad har vi att se fram emot då ? Ja, inte lär Margot Wallström komma hem, hon har gjort klart var hon står. Det är en smart kvinna, Men så är hon av sågverksarbetarsläkt också! Rak som en 3 tum 9 furuplanka!
  Nä vi får dras med Reinfeldt ett tag till.. De ser dystert ut...

    Det  gör det på annat håll också. Jag väntar på att få skriva på ett avtal för timjobb för i år, inte för att jag så gärna vill jobba, men för att få lön gör de dagar jag arbetat i jan. så måste det finnas ett avtal. Jag vet var proppen sitter. Han är känd för sin långsamhet och oförmåga att leva upp till de kriterier man vill framhålla på Fastighetskontoret : professionalism, feedback och återkoppling, 3 ord man har på papper- och där lär de stanna. Nu är jag inte i någon ekonomisk knipa, men jag vill ha besked om hur det står till. Står still vet jag redan att det gör...
   Nu är det snart dags för vem som vet mest ( jag!) nyheter och antikrundan ( nej, jag är inte med- än !)

Go kväll på er!

Inga kommentarer: