onsdag 11 januari 2012

Ja, nu är´e januari !

Ska försöka skriva både positiv och negativt. Få se om det lyckas...Vi börjar:
  Brynäs leder elitserien- om än för en kort stund.
Dagarna blir längre. Här vill jag travestera Erna Tauro : dagarna ljusnar, minut för minut
( Ni vet väl att hon skrev den vackra "Höstvisa"?)
Vårtecken: såg videkissar i dag ! I Skåne har man visserligen sett en vitsippa, men det kan likaväl vara en kristdemokrat som hamnat vilse... I Halland har man tagit upp årets första potatis ( Aftonbladet 11/1)
  De var det positiva det ! Den som spar han har- fast inte särskilt roligt..

  Man häpnar över hur vissa tänker- jag förutsätter att man gör det. Sjuksköterskorna i  Linköping fick 440 kr som ersättning för arbetet en julkväll. En läkare fick 30000 kr !! Jämlikheten har väl aldrig varit mer avlägsen. Var är alla feminister, Schyman, Pekgul, och Mona Sahlin?? Jag trodde man kommit längre inom vården. Men det är väl manliga politiker som dominerar.
   En annan man ( nåja) ska ha lämnat sin son i Uppsala efter en innebandymatch och sagt att han kan gå hem eftersom han spelat så jävla. dåligt. Sonen är 10 år! Det är barn det handlar om.  Men nu har de hittat pappan och sanningen verkar var en annan. Det klarnar nog, som metreologen sa. Men något skumt är det.
     Men nog borde tränaren som hittade pojken kunnat gjort det bättre, kollat namn och adress till föräldrarna, kontaktat klubben innan han gick till media med tydliga uppgifter om vad som hänt?  Media har ju en förmåga att vinkla saker på sitt sätt.

   Just nu skiner solen, en vinterblek sådan och det är + 3  ute. I går ar det -4 och vitt på marken. Tur att man  tog en skön skogspromenad då. Det är  tyst och fridfullt, isen ligger på sjöarna och man t.o.m vågat åka skridskor på Årsjön i Tyresta. Det väntar jag med, ger mej inte ut på isar i första taget!
    Nu när jag skrivit klart för idag ska jag gå till mitt "njuteri" igen, har för vana att bada bastu två ggr/veckan.
Efter det ska jag fortsätta kolla på foton från Norrsundet, mest gamla foton från sågen som är intressanta. Nostalgi, vet ni! Allt kanske inte var bättre förr- men ofta roligare!

Inga kommentarer: