måndag 1 augusti 2011

Long time no C....

Inte vet jag vart tiden tar vägen, men dagarna går ändå...Visst, jag knegar på med mina häckar och buskar emellanåt.  Jag började som brädgårdsarbetare, nu är jag trädgårdsarbetare..inte många bokstäver som skiljer, eller hur ? Av träd gör man brädor.... så arbetet passar mej som handsken. ja, handskar egentligen. Det måste man ha på sej, det finns taggar på en del buskar.  Men roligt är det om än dåligt betalt, men en granne gav mej en hundring bara för att jag grävde två hål i backen. Alltid något, som fan sa när han såg Åmål.
  Just nu snurrar en skiva med gamla rockklassiker från 50-talet, det var det årtiondet det gjordes MUSIK! Barbara Ann med the Regents, en okänd grupp i Sverige, förmodligen gjorde de några låtar i USA som så  många andra grupper på den tiden. Konkurrensen var ju hård, då som nu- om inte värre. men bra låter det. Sanford Clark och Sammy Salvo är två andra som jag aldrig hört förut.  Märkligt, här hör man alla instrument, texterna går fram hur bra som helst, dagens musik är bara en massa ljud gjorda med teknik i en studio. dagens demonproducenter skulle kanske ta och lyssna lite på det här... Åh ! Big Bopper med Chantilly Lace, han var en av  dem som omkom med Buddy Holly 1959. Den här skivan kommer jag spela flera gånger, var så säker! Maybelline med "Chucken"..... nä nu får jag sluta skriva. Köp skivan själv!
Take care !

Inga kommentarer: