måndag 23 juni 2014

Nu är jag förbannad!

Man kan inte bli annat när man läser ledarsidan i dagens Aftonblad!
Beatrice Ask - och Moderaterna- blir mer och mer desperata.  NU vill hon utreda om det ska gå att stoppa LO-fackens bidrag till S.
 Men alla företag som skänker miljoner till M vill hon inte göra något åt, eller bidrag till  de övriga partierna. Nåja, C behöver ju inga pengar, de har ju miljarder i kassan.

      Hon är tydligen helt omedveten om  två saker:
1: Tvångsanslutningen av LO- förbund till  existerar inte längre. Om något förbund ännu är det, är det deras rätt att fortsätta eller upphöra med det
2: Det är varje förenings rätt att skänka pengar till vad/ vem som helst.
Föreningsrättigheten  är inget som staten (regeringen) har något med att göra. Att tillhöra  en arbetsgivar- eller arbetstagarorganisation är något som varit en självklarhet i 100 år.

     Men det är ju valår, ja, t.o.m ett supervalår enligt media.Inte för att jag vet skillnaden på årets val och de tidigare, val till kommun, landsting och riksdag som vanligt, vari består skillnaden?
  Jag tycker årets val mest liknar ett smutskastningsvalår, alliansen är värst men S är inte så rena heller.
De övriga, ja, V håller väl en hyfsat ton, de andra två MP och SD är ju som de är....

Det är ju inne med att återbruka, men att snacka om att Göran Persson och Mona Sahlin  ska återanvändas, nja, jag vet inte jag. Wallström, samma sak där, hon är rar och pratar bra, men vad övrigt? Inte särskilt mycket konkret åstadkom hon om jag ska vara ärlig. Det bästa med henne är att hon kommer från en sågverksarbetarfamilj i Norrland. Det borde borga för bra värderingar i alla fall.    Men, visst saknas Anna Lindh? Å andra sidan, hade hon fått leva, hade nog inte alliansen vunnit 2006...
 
Knappt 12 veckor kvar till valet, mycket hinner hända, men innan  dess ska vi väl ha en riktig sommar eller hur?

Inga kommentarer: