söndag 29 juni 2014

Det var Juni det...

Månaden började bra, men den senaste tiden har det mest varit ostadigt och svalt, dock inte mycket regn. Åtminstone inte här i Haninge, och har det regnat så har det varit kortvarigt och inte i några större mängder.
   Annars så ha månaden varit bra, förutom att det är fotboll och politik  i TV och i tidningar.
Det är klart att fotboll intresserar många, men i alla kanaler och på alla möjliga tider...Massor med experter  i studion, både på Svt och TV 4, förutom kommentatorerna. Tror de på TV att vi inte kan se själva när det görs mål?  Och varför ska det analyseras in i minsta detalj? Minsta knuff eller frispark ska diskuteras och repriseras i  kvadrat och kubik. Tacka vet jag gamla tipsextra, då satt en kommentator på läktaren och pratade till matcher på leråkrar, engelska planer på den tiden...inte var det konstgräs direkt.. Sen var det lite småprat och nån tävling i pausen. Inga repriser i 74 vinklar och i slowmotion. De gick så sakta att det inte behövdes...
    Nu väntar jag på att allsvenska ska börja igen, är innerligt trött på att läsa Sportbladet och deras låååånga reportage om allt möjligt, om gamla spelare och olika lag från förr.
De skriver bar, men lite torrt. Bäst är Peter Wennman som följer de engelska laget och "drevet" med de färgstarka journalisterna. Mycket underhållande!

     Det kan man- i alla fall inte jag- säga om politikerna som börjar brösta upp sej under valåret. Nu börjar Almedalsveckan till på köpet. Då ska det intervjuas och analyseras både hit och dit om allting. Och lite till.
Plus att det dricks mängder av Rosévin har jag läst. Oklart av vilka, om det är politiker, journalister eller lobbyister som hinkar i sej. Förutom den vanliga svansen som vill synas.
    I bland önskar jag att jag kunde dra mej undan, långt in i skogen i en stuga utan dator och TV och inte komma fram förrän i oktober, men jag skulle nog på lappsjuka efter  två veckor.... jag är ju både nyfiken och vetgirig. Men nog skulle många ( inkl. jag) må bra av tid för eftertanke och vila från omvärlden. Av flera anledningar...
Men nu får det vara bra för i dag!

Inga kommentarer: