torsdag 29 december 2011

Liten årskrönika

Det är dags att summera året, inte för att jag minns allt men... Vintern var hemsk, hur mycket snö som helst och kallt var det i januari och februari. Men den sista dagen i februari gick jag hem, ja, åkte buss då, från jobbet som nybliven pensionär. Det är väl det största och viktigaste för mej i alla fall. För en annan var det väl att bli partiordförande, undrar än i dag hur det gick till...
   Annars är väl bildandet av en trädgårdsgrupp i vår brf-förening något att skriva om. Det gjorde att jag fick en del att syssla med, klippa häckar, rensa ogräs och montera ner bänkar och lekplatsutrustning.   Men hade tid att njuta av ledighet också, med långa promenader i staden och i Tyresta nationalpark.
    Sommaren blev fin, många tycker att regnade mycket, men det minns jag inget av..   Vad jag minns däremot är skotten på Utöya, gripandet av Ghadaffi, Bin-Ladens död, de svenska journalisterna i Etiopien som fängskades för att de ville se vad Lundin Oil har för sig.  Bildt borde vara byxis, men på den karl´n verkar inget bita. Det är väl den adliga arrogansen som gör att han klarar sig. Adlig är han inte, men nog lyser arrogansen igenom på på Reinfeldt ibland.
    Det har hänt mycket mer, men jag håller mej väldigt kort den här gången. Konstaterar att året är slut och att nästa blir bättre, att jag och min familj får vara friska, att Gefle IF blir kvar i allsvenskan, Brynäs vinner SM-guld, att jag kommer på något bra att skriva om, inte sånt här trams....
   Kanske att få hoppa in och jobba lite då och då, som nu t.ex. Detta skriver jag på min gamla arbetsplats, många är jullediga, då behövs jag.
   Om ni saknar något av årets händelser, minns lite själva också...    :-))
Gott Nytt på er alla !

2 kommentarer:

Anonym sa...

Gott Nytt År Torbjörn. kge.

Anonym sa...

Gott Nytt År Torbjörn, det skulle vara trevligt att träffas nån gång!
BSg