söndag 3 juli 2011

Oj vad tiden går....

Upptäcker att jag inte skött mina plikter, eller det har jag ju, fast inte när det gäller att skriva.
Nja, det är inte riktigt sant det heller, för jag har skrivit två texter till en tidning, Aftonstjärnan, som jag hoppas kommer med ett julnummer. Sommarnumret blev inte av, för lite material.
   Vad har hänt sedan sist då ? Ja, sommaren har ju varit varm, de senaste dagarna har man inte orkat göra så mycket, men lite klippning av häckar och rensning av rabatter har det blivit i föreningen.
  Övrigt att kommentera då ?  Tja, Littorins sexchattande kanske ? Nä, det orkar ag inte bry mig om, men det kan bli intressant om det hamnar i KU. Då kanske teflonsansiktet Reinfeldt får visa sitt rätta jag.
  SAAB -affären då ? Ja, den ena dagen är inte den andra lik, Rätt vad det är så finns det pengar, sen gör det inte det, ska Antonov få köpa eller blir det något av alla kineser som visat intresse? Fortsättning lär följa. Nu, den 3/7, läser jag att SAAB stannar igen. Semester...  Det ska man ha i Danmark också, på DSB, men de har inte skaffat ersättare till lokförarna, så nu stannar tågen... Hmmmm, är Stockholm Stad inblandad?
   Har hört att Stadsbyggnadskontoret söker många nya medarbetare, folk lämnar i stor omfattning.  Missnöjet med lönerna är nog en bidragande orsak, de har i princip fått en lönesänkning. Ja, det har de på de övriga förvaltningarna också. Stockholm vill ju vara en stad i Världsklass, vill vara en modern och bra arbetsgivare. Jamen, VISA. DET. DÅ !  Den sorgeliga alliansen som styr Sverige har en filial i stadshuset. Det här med personalpolitik verkar vara helt nedlagt.
   Det enda, nästan i alla fall, man kan vara glad åt är att Gefle IF är i toppen på allsvenskan..
Nåja, det finns annat också. På onsdag ska vi till Färingsö och gräva i trädgården hos familjen Roos, i slutet på månaden blir det hos en annan del av familjen Roos vid Årstavillorna, Haninge. Där ska också en tomt fixas till. Det ska bli roligt att få vara med och skapa lite. Även om jag mest håller i en spade, Gräve Brunzell, ungefär...   Slut i rutan !

Inga kommentarer: