måndag 18 juli 2011

Fruntimmersvecka.....

Ja, den är ju känd för att vara ostadig, den börjar så nu också. Kan man inte dela upp namnen så att man slipper att kvinnonamn i följd? Även om den nu börjar med Fredrik. Vad den stackarn nu har gjort för ont för att hamna i  det här sällskapet.... Tur man inte ha semester....eller det har man ju, fast inte som andra, de som arbetar...

När man läser i tidningen om hur illa ställt med ekonomin det är i många länder, nu riskerar USA att stänga om man inte får låna mer pengar, trots ett gigantiskt underskott. Inga statliga löner eller pensioner kommer att betalas ut. Det är inte bara Sydeuropa som ligger illa till. T.o.m i Kina börjar man bli orolig. Jag kan inte låta bli att undra: vem tusan är det som lånar ut alla pengar? Vad heter den banken? Ja, ja det är ju världsbanken förstås, men var har den fått alla pengar från ?
      Nu tar vi och bli lite mer lokala, världen tänker  i alla fall inte jag rädda. Den här veckan i.a.f
Vid mitt senaste besök fick jag veta att min gamla förvaltning under hösten ska anställa 14 personer! Nu försvinner ju en del, men ändå, hur många tänker de tränga i hop där? Snart sitter de väl i knäet på varandra. Ingen vidare arbetsmiljö, direkt. Det kanske inte är så konstigt att många väljer att sluta, om det nu bara beror på det...
  Så det här med världsklass och att man vill vara en modern och bra arbetsgivare..... nja, jag ger inte mycket för det.  Nu är det ju en politiskt styrd verksamhet, det får vi inte glömma. Det sitter ju en visionär i stadshuset som med en röst och ett tilltal verkar tro att hon talar till idioter. Förutom de politiker som behandlar tjänstemännen på samma sätt. Se bara på hur de löneförhandlar. M, det nya arbetarpartiet.... ha, ha, ha !
  Nej nu ska jag se ett naturprogram som handlar om Nya Guinea. Nej det är inte med Sten Bergman, det är väl 60 år sen han var där.... Efter det blir det Olle Hägers program  Hundra svenska år. Det är bra TV det !

Inga kommentarer: