söndag 10 juli 2011

Söndag gör jag ingenting - igen - bara skriver...

Om ditt och datt bl.a. Till det hör lite politik. Almedalsveckan är över. Eller Svammeldalsveckan, som jag kallar den. I år har den varit värre än någonsin. Kan bero på två, eller tre saker.
   För det första har det varit nya partiledare/ språkrör som man inte har fått grepp om än. Juholt har visst alla åsikter ( men inga bestämda) på en gång, påminner lite om pastor Jansson när jag tänker efter. Om ni minns honom. Han hade i alla fall sett filmen De Tio Budorden. Vad Juholt har sett  vet jag inte. Sen har vi Fridolf och Selma, nej Fridolin och Romson, menar jag ! Den sistnämnda sa säkert en hel del, oklart vad. Fridolin var rakare i sitt framförande men jag vill nog se mer av honom. Riksdagen börjar i höst och får han chansen att visa var han tänker ställa skåpet.
   För det andra, Den  sorgliga alliansen, eller det sorgliga blocket. Det enda positiva från dem var Mauds avskedstal. De övriga kom inte med några nya idéer, bara ett evigt hackande på oppositionen. Nåja, ska sanningen fram, så var de inte mycket bättre...
  För det tredje. Sverigedemokraterna....... dem förbigår jag med tystnad.

Idag kom det lite regn på förmiddagen, men det skulle behövas mer. Men inte i de mängder det fått i södra Sverige och Köpenhamn den senaste tiden. Lagom är bäst!
   Men en dagvattenbrunn har rensats i området. Jösses vad grus det var i den. dessutom en tjock skorpa   av betong! Men nu kan det rinna undan bra. De övriga ska ses över också.  
Jag tänkte att i veckan jag skulle fortsätta med mitt klippande av häckar och rabattrensande. Men det är inget roligt om det är för varmt.
   Så har Sveriges damlag i fotboll gått till semifinal i VM! Starkt jobbat- och ett föredöme för herrlaget....
Nu räcker det för i dag.......

Inga kommentarer: