torsdag 9 juni 2011

Sommaren är kort......

I  helvete heller !  Den känns redan lång, så Tomas Ledin kan skriva en  ny låt nu.  
    Ja man ska väl inte klaga, det kan de i västsverige däremot, regn, åska blixtnedslag och översvämningar. För att inte tala om elavbrott. Kan inte vara roligt att vara utan el i flera dar, men de slipper frysa i alla fall. Om det nu kan vara till någon tröst.   Här på Södertörn har vi bara fått några regnskurar, skulle behövas lite mer, torrt i skog och mark.  Detta om vädret.    
   Sveriges nationaldag har klarats av, själva var vi hemma och blev firade (födelsedagar) av barn med familjer. Ja, barn och barn, de är ju vuxna människor. Men ni vet vad jag menar. Som vanligt så överraskade de oss. Denna gång med en rejäl platt-TV. Jag skäms inte för att vi inte hängt med riktigt...Tjock-TV´n kom dock till användning, en granne fick den till sin dotter. Roligt att glädja någon.
    Idag ska jag göra lite småjobb i området, en lekplats ska snyggas till, trasiga leksaker tas bort, en bänk ska få nya brädor o.s.v   Vårt förråd, som jag ansvarar för har fått verktygen snyggt upphängda på krokar. Gissa vem som fixat det ?
 Facebookgruppen jag är med i har nu 360 medlemmar. Kul. Nya foton på gamla miljöer och bekanta. Trist dock att få reda på att gamla goda vänner- en del yngre än en själv inte längre finns kvar. Det är nu man märker hur gammal man är. Men, that´s life !

Två ston ston står i hagen och tittar över staketet . Så säger det ena: du, vi hörde nog fel, det är nog pingsten som ska komma...
  Det stämmer, i  morgon är det pingstafton, ut och njut så mycket ni kan !

Inga kommentarer: