fredag 13 juli 2012

Fredag den 13:e...

Är titeln på en skräpfilm förutom dagens datum. Nu tror jag inte på att det är någon otursdag. Varför skulle den dagen vara ett undantag ? Så, nej, jag tror inte på skrock, ( ta- i- trä) Eller som Ulf Ivar Nilsson skriver i Aftonbladet : Det står i mitt horoskop att jag inte tror på horoskop. Det stämmer ju, så nu vet jag inte vad jag ska tro.. Åter till allvaret ( Nej inte det på Öland!)

Det går en våg av indigation över 08-området. Man( Svt) har beslutat lägga nästa års ESC i Malmö ! Hur kan de? Alla intäkter (turister) går ju till Köpenhamn! Malmö har ju bara 4000 rum, Stockholm 17000! Det anser  3 hotelldirektörer vara ett tungt skäl till at hålla evenemanget i stockholm Trots att det inte finns loal som passar, Globen är upptagen av hockey-VM, Friends arena olämplig för TV-produktion av den här storleken, detta enligt en som  arbetar på TV. Dessutom är jag skadeglad- den enda sanna glädjen- då Vd är Thomas Perslund, f.d vice Vd på Fastighetskontoret. Han gillar inte mej sedan jag kritiserat upplägget för en personalfest och skrivit om det  på min dåvarande blogg på SKTF´s sida. Han, och hans kommunikationsansvarige var flygförbannad över det, inte på mej, utan att fackklubben lagt ut det på nätet. Till  mej sa han aldrig nåt, men jag hade då redan sagt upp mej, så det fanns inte nåt skäl att sparka (på) mej... Men populär var jag inte efter detta,den saken är klar!  Så, en liten hämnd är också en hämnd...

   Tre mycket allvarliga fall har det skrivits om den senaste tiden, jag tänker på skilsmässorna, Tom &Katie Holmes, Per Holknekt  ( Alkoholknekt? )och Lena Ph samt  paret Reinfeldt. I det första fallet är det  religionen, i det andra alkhol & otrohet, i det tredje... jaaa, säg det, kanske en mix av de övriga två fallen? Det lär nog spekuleras i det tysta, kan tänka mej att man på Se& hör, Hänt i veckan och de övriga ljugartidningarna snart spricker.... om de nu inte vet, men är solidariska med Reinfeldts? Nej det är nog för smaskigt för att tiga om.. Huvudsaken är att Reinfeldt flyttar tillbaka till Täby 2014.

 Fredagen den 13: går mot sitt slut, efter flera veckor med bra väder fick vi en rejäl regn och hagelskur med blixt och dunder på förmiddagen, men sen kom solen igen. Jag tycker synd om alla smålänningar och masar som drabbats av översvämningar, bortspolade vägar och annat elände, än värre är de som fått sina hus nedbrända i USA, tusentals, som fått evakueras i Japan- 50.000- p.g.a regn.  Det är värre än en "spik i foten" det!

1 kommentar:

Margareta Dahlenlund sa...

*Visst är de konstigt att skillsmässor får så stort utrymme i media!!!
Fredagen den 13:de tror jag också är en helt vanlig dag men för min mor blev det en speciell dag för 62år sedan...hon fick tvillingar. På den tiden fanns inget ultraljud så det blev en överraskning för mina föräldrar och ett år senare blev det en till baby...tufft med tanke på blöjor och sånt...ha det så gott i den konstig sommar och gå barfota i regnvått gräs, trots sniglar...:)