onsdag 30 april 2014

Sköna Maj välkommen...

Ja, man kan hoppas att maj blir lika fin som April har varit. Åtminstone här har det varit en tidig och fin vår.
   Vi satte potatis i vår speciella hink av gummi 19/4, redan syns små gröna blad!   Syrenen visar  små
knoppar. Nunneörten står röd och fin bland vitsippor, gulsippor, ormöga, lungört och blåstjärna. Mahonian har fina gulgröna bär. Hortensian är på gång, det växer så det knakar. Gula tulpaner, rödvita tulpaner, gullvivor, bellis , stymorsvioler och vanliga violer..
 Visst är det en härlig tid vi har framför oss? Men sen finns ju maskrosor, mördarsniglar och annat onödigt....

     Något annat onödigt - nu är vi, ja jag i alla fall inne på politiken - som finns är Centerpartiet. Nu är det visserligen CUF som är igång. Hanna Wagenius, ordföranden, twittrade  att man borde filma och hänga ut de som demonstrerar på 1:a maj. Nu drog de visserligen tillbaka utspelet, det var dessutom ett skämt. Ett dåligt sådant tycker jag- och många andra.   Men visst är det underhållande med dessa unga glappkäftar?
  Att de skadar sitt parti verkar de inte förstå, inte främjar det deras karriär heller - får man hoppas.
För mej får gärna C åka ur riksdagen för evigt, de fyller ingen funktion längre. En gång i tiden, på Hedlunds och i viss mån Fälldins tid, var det ett folkrörelseparti. Men Maud startade nedgången, Annie fortsätter på den inslagna vägen och inte lär det vända med Hanna Wagenius om och när hon tar över.
    Jag skulle kunna utmana genusmaffian och säga att med en kvinna i toppen ( Maud), med yngre efterföljare( Annie) och en ännu yngre uppkomling ( Hanna) kan det bara sluta på ett sätt. Men det gör jag inte....
 Politik, supervalår, debatter hit och dit, valbarometer på nätet där man kan kolla vem man är i politiken.....
   Jag är så trött på allt vad politik heter, det handlar bara om att tala om vilka fel motståndaren har, vilka fel de har gjort o.s.v. Inte mycket om vad de vill och tänker göra. Båda sidor är lika goda kålsupare i det här fallet! Att Reinfeldt och Borg är lika svårfångade som hala ålar är ju känt, de ärt slipade och kan glida undan, det måste jag erkänna. Löfvén.... ja, jag får inget bra grepp om honom heller, han är mer som gäckande skuggan än en ål. Sjöstedt och Romson/ Fridolin är lika intressanta som en grå betongvägg.
   Romson var tidigare borgarråd i Stockholm, då kallade jag henne för Bromson i en artikel  jag skrev i personaltidningen på jobbet, men det fick jag bakläxa på av Fastighetsdirektören, han var ju politiskt tillsatt så jag förstår honom även om jag tycket det var lite fegt...

   Det är visst ett EU-val också om 3 veckor, undrar vad partierna vill där? Än har jag ingen koll på det eller hur röstsedlar ser ut och vilka kandidater man har att välja på. Men SD går ju bort 8 dagar i veckan, så mycket kan jag säga....

     Men nu är det nog med politik för idag, snart dags för middag, köttfärslimpa står på menyn.
Sämre kan man ha det!
 Ha en skön valborg - och ta er i brasan!

Inga kommentarer: