söndag 17 augusti 2014

På söndag, på söndag...

Ja, så hette en populär låt på 50-talet med Stig Olin och sonen Mats. Varför jag kom att tänka på den vet jag inte, men söndag är det ju... min hjärna har förmågan att ta fram rätt onödig information utan att jag frågat efter den...
   Sitter och funderar på om jag ska göra något, visserligen tog jag en promenad på 11/2 timme i morse, men det var då, känner mej rastlös. Beror kanske på att jag jobbat i 2 veckor på mitt gamla jobb,. Ja, jobbat, har mest varit där, arbetat effektivt knappt 2 timmar om dagen. Men nu börjar folk komma tillbaka från semestern och då ökar postmängden och varuleveranser.
    Stockholm burkar kalla sej en stad i Världsklass, har åtminstone visionen att bli det. Som arbetsgivare har man dock mycket låååångt kvar till att bli det.  Jag blev förvånad att det var så många som slutat helt plötsligt, men så får man höra att det beror på förvaltningschefer om är fega och inte törs ta sitt ansvar utan skyller på personalen. Det var nära att man stängde en enhet p.g.a av arbetsmiljöskäl då personalen mådde så dåligt! Sedan kommer det fram vid en undersökning hos tidigare arbetsgivare att en chef var ökänd som en mycket dålig sådan! Undrar hur hon fick jobbet i staden?? Men hon hade väl politiska kontakter i stadshuset, Sveriges dyraste skyddade verkstad brukar jag säga....
     Ska bli intressant att se vad som händer efter valet, det brukar bli byte på chefsposter då, om nu oppositionen vinner förstås. Men om Stockholmarna öppnar ögonen och ser vad politikerna sysslat med, utförsäljning av vårdcentraler och förskolor, resor som misstänks vara mutor o.s.v.   Det är skönt att kunna jobba då och då utan att ha några krav, men tillfällena blir färre och färre då behovet av post och tryckeritjänster minskar. Men på grund av sjukdom kanske det blir lite i höst, vi får se...
   Just nu har jag andra saker att tänka på, lägenhet är något som jag behöver om 1 månad eller 2.... en 1;a duger bra om den inte är för liten... får väl banta så jag får plats....
   Nä, nu ska jag helga vilodagen lite grann...

Inga kommentarer: